VR fortsätter att utvecklas, teknologin blir allt mer avancerad

VR

VR hypades upp för några år sedan som nästa stora grej, men har det levt upp till förväntningarna? Trotts att teknologin inte har nått ut till hushållen i samma utsträckning (likt konsoler) som man kanske kunde trott vid det här laget så har publiken visat stor uppskattning för VR hittills. Ett bolag som blev en snackis i veckan och är involverade inom VR, som dessutom ligger bakom en av få svenska esport aktier som finns tillgängliga att investera i idag är Adverty AB.

VR ÄR nästa stora grej

Det finns egentligen två enkel anledningar till varför VR-teknologin inte har slagit sig in i hushållen i samma utsträckning som det “borde”. Dels ligger dessa VR-glasögon i en prisgrupp långt över vad den typiska Svensson har råd med/vill betala för spel. Dels så kräver spelen utrymme, fysiskt, i kategorin “ett helt rum” för att kunna möjliggöra fri rörelse när man glatt viftar runt.

Bortser vi från detta och håller oss till själva produkten så är VR-spelen i paritet med vad man kunde väntat sig i dagsläget. Jag har provat ett par olika spel och ska billigt erkänna att det var en riktigt bra känsla. Men precis som med allt annat så rekommenderas det att prova innan du köper, antingen hos någon polare eller på diverse internetcaféer. Speciellt när dom som sagt har ett väldigt högt pris om man vill ha kvalité.

Söker man på nätet får man upp blandade recensioner och omdömen. Många är positiva även om det går att göra små förbättringar(inte så konstigt när hela teknologin är i ett så tidigt skede).

VR har dock fortfarande stor potential när det kommer till esport och multiplayer-funktioner. Utbudet är i dagsläget stramt medans efterfrågan på fortsatt utveckling inom sektorn är enorm.

Adverty lanserar in-game-reklam

Tidigare i veckan släpptes nyheten om att Adverty tillsammans med sin finska kompanjon Critical Force lanserar in-game-reklam globalt i spelsuccén Critical Ops.

Du kanske även gillar

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *